|
La jornada, que tindrà lloc a la sala d’actes de la Fundació Universitària del Bages (FUB), constarà de tres parts diferenciades. El primer bloc de treball començarà a les 9 del matí i està format per sis presentacions on es proporcionaran consells útils per a resoldre situacions que poden aparèixer a urgències com les cefalees o la conjuntivitis.
Finalitzat l’acte inaugural, en el qual hi participarà el President de la Societat Catalana de Pediatria, el Dr. Vicente Molina, s’abordarà el tema central de la jornada: “El nen deshidratat”. Experts de l’Hospital Sant Joan de Déu d’Esplugues, de l’Hospital Josep Trueta de Girona, de l’Hospital de Terrassa i de la Fundació Althaia analitzaran des dels factors de risc, els símptomes i el tractament, fins a les novetats en el tractament del nen deshidratat.
Ja a la tarda tindrà lloc la conferència sota el títol “Maneig del dolor a Urgències”, a càrrec de la Dra. Laia Martí i la Sra. Ascensión Navarro. A dos quarts de cinc de la tarda, la posada en comú de casos clínics posarà punt i final a la jornada que s’ha elaborat sota la direcció del Dr. Santiago Nevot, cap del Departament de Maternoinfantil de la Fundació Althaia. La resta del comitè organitzador està format pels pediatres Dr. Joan Sitges, Cap de Servei de Pediatria d’Althaia i el Dr. Lluís Galceran, amb la supervisió del catedràtic de Pediatria de la Universitat de Barcelona, Rafael Jiménez González.
|